środa, 9 kwietnia 2014

Przegląd diet: Dieta proteinowa – dieta Pierre Dukana


Jest to chyba jedna z bardziej popularnych diet ostatnich lat. Zdobyła ona niesamowitą popularność głównie dzięki temu, że podobno jest skuteczna. Niestety dopiero po pewnym czasie zaczęto zastanawiać się nad jej wadami.

  http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/02098/Pierre-Dukan_2098700b.jpg

Na czym polega?

Dieta ta składa się z czterech faz.

Pierwsza faza to faza ataku, w której gubimy stosunkowo dużo kilogramów, co ma zachęcać nas do dalszego trwania na diecie. Podczas tej fazy jemy jedynie chude mięso ( przede wszystkim: kurczak), biały ser, jogurty oraz chudą wędlinę drobiową. Potrawy można doprawiać korniszonami, musztardą, czosnkiem szczypiorkiem cebulą i solą oraz przyprawami przyspieszającymi metabolizm. Podczas całej diety możemy pić kawę oraz herbatę posłodzone słodzikami nie cukrem. Pierwsza faza trwa pięć dni.

Druga faza to faza naprzemienna. Podczas tej fazy można sięgnąć po warzywa. Dozwolone warzywa to m.in.: pomidor, ogórki, szpinak, rzodkiewki, zakazane zaś: ziemniaki, bób oraz warzywa strączkowe. Nie wolno nam jeść ryżu. W fazie tej łączymy pięć dni protein, po których następuje pięć dni protein z warzywami. Taką kombinację powinniśmy stosować do momentu, do którego uznamy naszą wagę za zadowalającą.

Trzecia faza to faza utrwalania otrzymanych rezultatów. Czas trwania tej fazy to 10 dni na każdy utracony kilogram. Podczas tego etapu można jeść codziennie chleb (około dwie kromki chleba żytniego). Raz w tygodniu można zaszaleć i zjeść jeden posiłek, który jest naszym ulubionym. Jeden dzień nadal pozostaje białkowym.

Czwarta faza to faza stabilizacji. Zalecana jest do stosowania przez całe życie. Jeden dzień pozostaje proteinowy(zawsze ten sam). W pozostałe dni pamiętamy o białkowych śniadaniach oraz unikaniu słodyczy oraz cukrów Nie ma więcej restrykcyjnych ograniczeń.

Działanie
Spożywanie białka w dużych ilościach ma zmusić orgazm do intensywniejszego spalania, co za tym idzie zużywania większej ilości kalorii. Białko zapewnia też uczucie sytości w organizmie, odchudzający się nie jest głodny, nie sięga więc po zakazane przekąski.

Efekty
  • odchudzona sylwetka
  • powiększona masa mięśniowa ( dieta białkowa połączona z ćwiczeniami pomaga spalać tkankę tłuszczowa i zastępować ją mięśniami)
UWAGA
Podczas diety należy pamiętać o obowiązkowym piciu dużych ilości wody(1,5l-2l dziennie) Jest to ważne, zaniedbanie może prowadzić do wolniejszej utraty wagi.
Dieta tej nie powinny stosować osoby, którym zdarzają się częste omdlenia bądź zasłabnięcia. Zakazana jest ona dla osób chorujących na cukrzycę oraz mających problemy z nerkami( duże ilości białka obciążają nerki).
Dieta ta, ze względu na swoją jednostronność krytykowana jest przez lekarzy oraz dietetyków. Trzeba pamiętać o tym gdy będziemy zastanawiać się nad wyborem diety.

Więcej o diecie Dukana można przeczytać w jego książkach oraz na stronie: http://www.dietadukan.pl/coaching-doktora-dukana/ksiazki-doktora-dukana

Co myślicie o dietach typowo proteinowych? Próbowaliście?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz